lördag 15 oktober 2011

Töis + Brilla = sant

Idag om en vecka så drar stickeventet igång och jag funderar lite på vad jag ska stoppa i min garnkorg.
Innan ens tuppen var vaken i morse tog jag med mig kaffet till stickhörnan och gjorde några provlappar till min "riktiga" mormorskofta. 3 nyanser Töis från Gotlands ullspinneri och det blanka "Brilla" från italien ska få äran att bära upp mormors knapp. Det ska bli en virkad kofta i momorsrutor (vad annars) med stickade ärmar. Här och var kommer Brilla att få glimma till och hon ska också få bli kanten runt koftan.

Vilken virknål jag ska ha? Knitpros nr 4,5 så klar. Vad trodde du? =)

5 kommentarer:

frisky frog sa...

Nä, varför prova en annan virknål? =) Om du köper en likadan fast i annan storlek...
Själv satt jag uppe och "förberedde" i natt och tog sovmorgon till halv 10.
/P&K

Missen sa...

Fint det är att ha flera grå nyanser ihop i mormorsrutor och med en annan färg som avslutning. Jag blir sugen på att börja virka rutor igen, Vad duktiga ni är som ror i land eventet med massa skoj, själv funderar jag på vad som skall packas ned i min garnkorg/kram

disa sa...

Det ser jätte fint ut! =)

Efwa - Medea sa...

Superläckert! Hoppas att vi får både se och känna på provbiten till helgen.

Emilia sa...

Ja vad ska man ha med sig för stickningar egentligen? ;)
Vad snyggt det blir med röd kant mot det gråa!