torsdag 7 juni 2012

Grönt är skönt

I garnskåpet fanns det lite roliga garner, Sarisilke, lingarn och pärlgarn, inköpt hos Astrid i höstas. Jag la till lite bomullsgarn från gömmorna och det blev en randig ponchonette som går att använda på lite olika sätt. 40 upplagda maskor på stickor nr. 8. Rätstickning med släppta maskor i sarisilket, lin- och bomullsgarnet stickade jag med dubbla trådar. Den är ungefär 105 cm lång.
Man kan använda den som en vanlig ponchonette med snibben neråt.
Jag har låtit garnbyterna få bilda fransarna.
Man kan också knäppa den kortsida mot kortsida och ha runt axlarna.
Eller så kan man snurra den ett par varv runt halsen.
Ponchonetten knäpps med virkade garnöglor och matchande "godis-knappar".
Nu bara MÅSTE jag sy mig ett par gröna byxor också. =)

10 kommentarer:

Anna sa...

Fin skönt sätt att använda olika singelnystan.

frisky frog sa...

Nej nej gumman, den kan du INTE ha!! Inte dina färger alls och modellen. Vad får du allt ifrån. Lika bra att du skickar den till mig. PRONTO! Jag offrar mig. =)
/P&K

Sanne sa...

Och vilket smart sätt att slippa fästa trådar! Helt i min smak :-) Gillar också att man kan använda den på flera olika sätt.

Maria i Falkenberg sa...

Vilka ljuvliga färger! Den blev jättebra! Leve ponchonetter!

Christel Wijk sa...

Wow vilken fin och fiffig ponchonett/halskrage/axelvärmare i härliga färger. Verkligen användbar. Jag gillar den jättemycket. Trevlig helg. /Christel

Lena Andersson sa...

Passar dej perfekt, super läcker var den.

disa sa...

Vilken härlig!! Och fiffig med så många sätt att använda den på. Jätte fin! =)

Susilull sa...

Fräck!! Gillar färgerna!!

Anonym sa...

Åh, så fin! Fiffigt med knäppning på två håll! Underbara sommarfärger desssutom!/Cicci H

Emilia sa...

Superhärlig!