torsdag 23 augusti 2012

Stick-café

I morgon är det dags för stickcafé igen. Fredagseftermiddagen är en bra dag tycker jag, man avslutar veckan och gör sig redo för helgen. Året runt, förutom helgdagar och när fiket har semesterstäng, träffas vi fredagar, jämna veckor mellan kl 16-18 på Konditori Briljanten i Habo. Ibland är vi 4 stycken och ibland är vi närmare 20, men man kan alltid lita på att det kommer någon mer som är stick- och fikasugen.
Det bästa med att gå på stickcafé istället för att ha syjunta hemma är att man kan komma och gå som man vill, var och en köper fika efter eget tycke och smak och man kan träffa likasinnade även om man inte har någon sticknörd bland sina vänner. Man får nya stickkompisar som förstår ens längtan efter garn. Och om ni frågar äkta hälften; han behöver inte fly hemifrån. =)   
Hjärtligt välkomna allihop!

6 kommentarer:

frisky frog sa...

Jag önskar att man varannan fredag kunde flytta Habo liiiite närmre Falkenberg. Ni kommer att ha det hur kul som helst!
/P&K

Sunna sa...

önskar oxå jag bodde närmare men det ska bli kul att ses i oktober

Anonym sa...

Synd att jag inte kan, MEN vi ses på löööda! /Cicci H

I det blå huset sa...

Jag önskar också att det var lite närmare mellan Falkenberg och Habo. Ha det så trevligt.

Bitte sa...

Usch vad surt att det är fel fredag......slutar tidigt varannan fredag och jobbar sent den andra och naturligtvis är det stickcafe på min sena dag ;( Annars hade jag kommit, bor ju i Jönköping så det är ju inte så långt..

Anonym sa...

Ιt's fantаstic that yοu are getting ideas from this post as
well as from our dialogue made at thіs time.

Here is my wеb-site ... 7 zip game download