söndag 11 november 2012

Red rules

Igår gjorde vi en liten loppisrunda i närområdet. Sambon börjar alltid med skivor och tidningar och jag dyker ner bland dukar, tyger och sybehör. Jag fick syn på Agatas fynd häromdagen och jag har fått en liten idé, juldukar var huvudmålet. Även loppisar måste ju satsa på säsongsvaror och på 1:a parkett stod förstås allt som är rött och glittrigt. I förbifarten greppade jag en röd glasskål som blir fin med en julblomma i. Den passar fint till de frostiga tulpanerna, men duken ska förvandlas till något helt annat.   
Traktens festställe var också på jakt efter juldukar och vi "smågnabbades" lite över över bordet, men jag tror att vi till slut blev nöjda alla tre.
Dragkedjor kan man aldrig få för många av, och just på det här stället är de ganska billiga.
Ni får också en liten smygkik på "superfyndet", men det ska ni få se mer av när jag förädlat det lite. =)
På nästa ställe låg det nästan 3 meter grönt kritstrecksrandigt ylletyg som bad om att få följa med hem. Jag erbjöd sambon en ny kostym, men han tackade faktiskt nej. Där fanns även en stor bit "julig" bomull och en liten härva garn. Trots namnet Kelim på garnet så känns det som om det är lite silke i.
Nu är det bara att sätta fart på symaskin och spikpistol för att förädla fynden till pärlor.

4 kommentarer:

Pernilla sa...

Det ska bli spännande att se vad det blir. Undrar vad du ska använda superfyndet till.

Maria i Falkenberg sa...

Red rules!

Carin@Ullhärvan sa...

Fina fynd du gör! Jag gillar pepparkaksgrisen.

Cicci H sa...

Begriper fortfarande inte hur du bär dig åt för att hitta alla fynd! Behöver nog skugga dig...;-)