onsdag 1 januari 2014

Nytt år med nya möjligheter

Gott nytt år alla bloggvänner. Hos oss blev årets sista dag en stillsam avslutning. En kalkonmiddag tillsammans med barn, en flickvän och Mamsen. När ungdomarna dragit ut på äventyr och mamsen åkt hem till sig så kändes det rätt skönt att glida ner i TV-soffan med ett glas skumpa.
-
Som jag brukar säga; om man tittar bakåt för mycket så kommer man snart att springa in i något. Det är bättre att titta framåt istället. =) Mina nyårslöften i år blir att göra mer av det som jag tycker om och som får mig att må bra. Och jag borde nog bli mycket bättre på att ta hand mitt fysiska "jag". Jag lovar i alla fall att på allvar försöka. 5:2, här kommer jag.  =)
Garnekvationen gick ju inte riktigt jämnt ut 2013. Men jag har i alla fall fått en bättre koll på mina garninköp och på min "lagerstatus". Och skam den som ger sig, jag gör en ny ekvation för 2014 och blir lite strängare mot mig själv. 
Hm, någonting blev lite skevt... 
Hade jag bara avslutat mina UFO:n så tror jag att jag lyckats med plus minus noll. Fast när jag rotade efter en bra bilstickning på julafton så blev jag förvånad över att det inte fanns fler projekt i fotpallen. Jag gör som några andra bloggare och gör en lista här. Kanske att det sporrar till att göra några fler avslut innan jag börjar på något nytt.
Det får bli i denna prioriterad ordning;
1. Petrol/lime/turkos-färgad tröja i Tynn alpacka - måste bli klar NU
2. Rosa/brun/vit axelvärmare i bl a Sjömans-spunnet garn - bra bilstickning
3. Turkosblå handledsvärmare - endast montering kvar
4. Flerfärgad slipover med islandsmönster - eventuellt repa upp
5. Grönbrun bolero till Jansson - kanske inte efterfrågas längre 
6. Orange/grön ponschonette i födelsedagsgarnerna 2012
7. Sjal, eller tröja i Fame trend med blommor i nerkanten
Och jag repar definitivt upp:
1. Knappt påbörjad kakigrön virkad sjal
2. Knappt påbörjad limegrön stickad supertunn sjal
3. Något randigt som-jag-inte-vet-vad-det-ska-vara-till

Sen var det ju det här med syhörnan. Jag ska nyttja mina presentkort som jag fick från den stora möbelaffären i julklapp och snygga till lite, men det får bli ett eget inlägg. =)
Hoppas att ni alla får ett toppenår 2014!

5 kommentarer:

Ullfull sa...

Gott Nytt År! Jag har ingen koll på mitt garnlager... men lovar att inte köpa så mycket nytt;))/Kram

Cicci H sa...

Bra tänkt där :-). Hoppas vi ses snart.

myzpyz sa...

massa gott nytt år :)
kraMyz

frisky frog sa...

Mmmm... Det gick inte ihop sig för mig heller. Men, men vad är väl ca 300 gram. 2014 får bli året då jag ska bli en bättre människa... eller inte. =)
/P&K

Emilia sa...

Lycka till med dina ufon, känns alltid så skönt att se när andra visar sina listor så här vid nyår så man inte känner sig så ensam i ufoträsket ;) Har inte riktigt koll på mina garner men ska som vanligt försöka köpa så lite som möjligt!...
God fortsättning!