fredag 14 mars 2014

Skräckblandad förtjusning

Jag har något väldigt roligt på gång. Jag ska vara med på en inspirationsdag för alla möjliga hantverk och hobbies, som förhoppningsvis ska leda till något mer längre fram i höst. Eller jag förresten, naturligtvis tar jag med mig min vapendragare för att få bästa möjliga assistans. Virka ska vara vårt paradnummer, både vanlig virkning och gaffelvirkning. Vi kommer även ta med våra "butiker". Boka redan nu 29 mars om ni bor i närheten av Habo och är sugna på gaffelvirkning eller mormorsrutor. Mer utförlig information kommer....
En del av alla prover
Tanken är att man ska kunna prova på de olika teknikerna och få med sig ett litet prov hem. Därför har jag just nu fullt sjå med att virka prover i både möjliga och omöjliga material. Som tur är så finns det gott om material i gömmorna.
Jag (eller är det Froggen) som letar efter material
Lite nervös är jag allt men jag tror ändå att det ska gå bra. Jag har ju min bättre hälft med mig. =)

9 kommentarer:

frisky frog sa...

Bättre hälft vet jag inte, men vi gör väl som vi brukar. Vi gör så gott vi kan och blandar friskt med humor och tvilling-bus.
Jag trodde faktiskt först att det var jag på kortet. =) Är ganska säker på att jag har en lika dan tröja.
/P&K

Efwa - Medea sa...

Det kommer säkert att gå bra! Lycka till båda två.

Emmas dagar sa...

Det kommer ju bli toppen!

Cicci H sa...

Spännande! Har inte provat gaffelvirkning...

Ullfull sa...

Sä klart det blir bra!! Synd att man inte är i närheten av Habo... /Kram

Myggan sa...

Tack för lyckönskningarna, jag är inte orolig så länge "skolfröken" är med mig.
Syster: Jag brukar också undra varför du har mina kläder när jag tittar på kort..
Cicci: kom och prova vetja. =)

Missen sa...

Det kommer att gå gör bra/ kram

Otaliga projekt sa...

I närheten? När det kommer till garn så är väl allt nära, enligt mig. Jag har iallafall noterat i kalendern.
Jag efterlyste ett väskmönster på min FBsida, undrar nu om det kan vara du eller syrran som var ägare till tidningen som jag fotade mönstret i? (Konstig mening det där.) Kortet togs på fredagskvällen i Vrigstad och jag vill minnas att ni satt i närheten.... :)

Myggan sa...

Det var iaf inte jag som hade väskmönster, kanske var det Froggen. Jag har för mig att jag hörde att ni diskuterade en väska, men minnet sviktar ibland....
/Anna