fredag 6 juni 2014

Dagens lill-höna

Det söt-söta lilla barn-barnet som, enligt föräldrarna, varit vaken hela natten sover sedan 4 timmar som en liten gris på soffan. Hon borde faktiskt vara hungrig nu. (kl. 21.00)
Undrar när hon vaknar, och HUR länge hon kommer att vara vaken då? =)

Tillägg: Vi fick till slut väcka henne för en torr blöja och lite mat. Hon somnade sen om och sov till halv 5, fick mat igen, somnade om och sover nu, kl. 8,45 fortfarande som en liten gris. Det är en baggis att vara barnvakt. =)

4 kommentarer:

frisky frog sa...

Ååh, vad söt hon är! Har ni haft henne alldeles själva? Nu blir jag lite avis... Men, idag har vårt "barnbarn" varit hos oss (med mammorna) på frukost och vi blev tydligen godkända för hon satt i mitt knä en stund och jag hann tom lära ut några yttepytte trix. Trix med vatten, stenar och lite annat skojsigt du vet. =) När den biologiska mamman och jag slappade i solstolarna (medan bonusmamman mekade cykel) fick jag ett halvt löfte om att få låna henne i sommar när mamman behöver arbeta extra... Tom bonusmorfar pratade om henne när hon gått. =)
/P&K

Myggan sa...

Nästan ett helt dygn har hon varit bara vår. T o m Lillfisen kärade ner sig lite i den söta "kanin-ungen". Farfar skjutsar hem henne nu. (och jag har bytt min nerspydda tröja) Visst kan man känna sig som farmor/mormor fast det inte är "bioligiskt riktigt"? =)
Du ska se att när du väl lånat henne en gång så blir det oftare sen. Man får bara deklarera högt att man gärna vill.
/Anna

myzpyz sa...

jamen söööööt :)
myzligt att vara barnvakt,
kram på er farfar o farmor

Cicci H sa...

Men åhhhh....