söndag 28 augusti 2016

Den lilla svarta

I brist på stickinspiration så har jag virkat mig en Island Morning. En bolero som jag tror kan funka till det mesta. 

Ingen vidare färgåtergivning, svart och vinrött är det i verkligheten
Det är inte rätt garn och inte rätt nål och då funkat det ju bra med ett mönster som har en skiss med mått, då kan man använda vilket garn man vill. Jag har använt 310 gram av Permins Madonna, en härlig tjock alpacka, och virknål nr 5,5.
Två små sömmar är all montering som behövs.
Och jag tror faktiskt att stickinspirationen har återvänt. En ny kofta är på gång. =)

3 kommentarer:

frisky frog sa...

Den där är riktigt snygg! Är den skön på? Är det en bra modell menar jag?
Tack för en härlig helg! Vi görom'at va?
/P&K

Myggan sa...

Väldigt skön, men den kasar kanske ner lite i nacken. Den funkar väldigt bra på jobbet framför datorn. Jag funderar på att "hålla in" den lite med en virkning eller en liten resår. =)
/Anna

Anna Lundevall sa...

Å, så det är inte bara på mig sådana modeller glider ned i nacken :) Den ser så mycket skönare ut i din version än i originalet.